Tuesday, February 21, 2012

When Life Become TRAGEDY

Assalamualaikum wbt readers

It's Tuesday, a huge rain, and I'm sleepy.
Well, how am I going to start?
Oh! Terlupa. Yes, accident lagi. But this time, it only ME! YESSSS! Only ME. Tragic kan?


Cerita bermula begini:
"Pagi yang indah bermula apabila dikejutkan dengan adegan memekak daripada adik tercinta yang mahu ke sekolah. Ditambah suara ayahanda dan bonda yang balah berbalah sesama mereka. Indahnya pagiku ini. *OKEY, STOP MEREPEK* Okey, smbung balik. Tiap pagi, tiap hari, memang inilah yang akan berlaku. Orang kata tak elok tido lepas Subuh, tapiiiiiii..... okey, dah tetido dah pon. Then, mata yg degil akhirnya dapat dibuka apabila gemersik lagu TAMIL NAIDU yg mengejutku dari lena. Huargggghhhh!  Masa utk siap ke office! Kejut kucing2 comel yg tido bersamaku dan jugak di perutku. Bangun lil babies, mak yong nak siap2 pegi office nie. Si kucing2 comel pon sama menggeliat macam aku. *CUTE KAN?* Selesai bersiap, langkah diteruskan dengan membuka pintu pagar umah utk ke office. Pintu kereta dibuka, memanaskan engine kereta and reverse utk keluar. Tiba-tiba DUMMMMMM!!!! Haaaa sudahhhh!!!! Apa plak yg aku langgar pagi2 nie??? Utk menyedapkan hati, aku pon keluar dari kereta and tiba-tiba mata ini terarah pada bumper depan kereta abah tercinta. Ya Allah, mmg dugaan di pagi hari. Bumper terbarai bersama lampu kereta yg hampir tersembul keluar. Hati yg panas hampir menerajang bumper itu tetapi disabarkan dengan Astaghfirullah. Melihat jam di tangan, sah aku dah lambat. Lalu tnpa pedulik bumper yg barai itu, aku teros ke office. Tiba-tiba, 'Zarith, tayar kereta kau bocor laa.' Haaaa bala bala. What a morning teyha! Great! Bergegas melihat kondisi kereta. Yes, bumper depan barai, tayar belakang bocor. Greatttt! Lalu tanpa segan silu meminta bantuan jejaka2 di office utk merebet bumper kereta dan menemani aku ke kedai tayar berhampiran. Hajat dihati ekoran melihat wang di poket, ingin aku tampal je tayar yg bocor tue. Tetapi, mengikut kata Apek Kedai Tayar tue, 'Amoi, kasik angkat tayar second laa. Lu punya tayar bocor habis nie. Wa talak gelenti kalau wa tampal belapa lama boley tahan. Kasik angkat baru laa amoi.' Dan aku lantas membuka wallet dan bertanya, 'Tauke, tayar harga RM30 ada? Kalau ada wa angkat. Kalau tak lu kasik tampal je laa.' Lantas Apek pon mencari tayar yg beharga RM30 ya aku pinta. Akhirnya proses menukar tayar pon disetelkan dlm masa 15 minit. Terima kasih aku ucapkan kepada Apek Kedai Tayar dan juga Nizam kerna tolong merebet bumper depan kereta ayahanda tercinta. Sekian tragedy di pagi ini."


Ini cerita benar. Bukan dongeng dalam I wrote sin not tragedy. *Merepek lagi*
Why am i become tooooooooooooooo clumsy lately?
Why am i rushing lately?
Whyyyyyyyyy?

"Dear Teyha, ingat Allah"
Apa yg jadi kan dah ditulis di Loh Mahfuz lagi. Dah tertulis, harinie mmg aku nak accident langgau bumper tepi umah. Maka, terima. Doa moga esok akan jadi lebih baik :)

InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment