Thursday, July 26, 2012

Encik Khalifah

Salam Khamis and selamat berpuasa :)

Well, bersesuaian dgn entry di atas, aku nak tegur sikit laa golongan2 encik khalifah di muka bumi Allah nie kan. Bukan laa nak kata aku nie perfect sangat, tiang agama pon ada lubang sana sini lagi. Mungkin sbb tue aku memerlukan encik khalifah yg blh tolong bimbing aku kot. Tak gitu?

Tapiiii, sangat laa kecewa nya aku pada hari ini ye tuan tuan dan puan puan. Baru je 6 hari di bulan Ramadhan, dah ada dah golongan2 encik khalifah yg tidak berpuasa. Haihhh. Malu laaa. Dulu time dorang kat tadika kan, bangga gila weh bila puasa penuh. Tapi bila dh tua bangka nie, eh, bangga pulak tak puasa penuh. Dunia2.

Tertanya jugak laa aku kan wahai encik khalifah, boleh tak agaknya anda anda sekalian mnjadi khalifah yg baik suatu hari nnt? Jangan laa slalu sngat bg alasan, "biasa laa, org lelaki mmg nakal, mmg selalu mcm nie." Eh eh. Awk tue encik khalifah, patot lebih peka dgn semua nie. Patotnya lebih hebat tahan lapar dan dahaga. Sedangkan kaum hawa pon blh tahan, inikan anda wahai golongan encik khalifah?

Aku paham, takde manusia yang sempurna. Tapi kan kite blh mnjadi yg lebih baik? Sekian, tazkirah di bulan mulia ini.

No comments:

Post a Comment